Wednesday, February 13, 2013

'tidak perlu agungkan cinta kepada manusia'

Cinta Allah kepada hambanya dan cinta Rasul kepada umatnya adalah lebih agung kerana rasa cinta mereka kepada kita tidak pernah padam walaupun kita selalu abaikan mereka. tapi cinta manusia sesama manusia selalu kita agung-agungkan kononnya cinta sampai mati or cerita Romeo and Juliet or Laila Majnun.

aku masih ingat dialog ellie suriati dalam drama masa bulan RAMADHAN. sorry aku lupa tajuk apa, yang jadi orang kaya dan dia paksa anak dia kahwin dengan ZARINA ZAINOORDIN. watak lelaki aku tak ingat.


anak elie suriati bengang dan dengan angkuh dia tak akan cintakan Zarina tapi cinta dia hanya untuk kekasih dia. Elie menjawab

'jangan cakap begitu, kasih sayang kamu tue kepada kekasih kamu itu hanya pinjaman dan anugerah dari Allah sahaja, kalau Allah nak tarik balik nikmat rasa sayang itu sekejap jer.'

Lebih kurang macam tue la aku rasa. Kenape tetiba aku terpikir nak tulis benda nie?


because i fall in love again.. huhuhu, ^_^

No comments:

Post a Comment