Saturday, March 10, 2012

parasailing - (my first experience)

as usual, setiap sem mesti ada acara wajib. 'cuti-cuti Malaysia'. padahal aku hampir jer buat keputusan tak nak ikut sem nie. financial problem. duit scholarship aku tak masuk lagi ! sekarang pun tak ! sob sob sob. nasib kerja and amek gaji hari. kalau tak boleh mati aku. hari-hari diet.

sayang pulak kalau tak follow. aku decide follow jugak dengan berbekalkan duit simpanan yang dihujung tanduk. yeahhh. here we go !! destinasi kali nie telah ditukar. pada asal nak pergi port dickson. kalau ada fulus lebih nak jejak kan kaki ke genting highland. alih-alih ke taiping + penang (penang umah aku). so aku tak la terasa nak pergi holiday. (konon padahal aku lagi excited dari member aku yang datang penang) haha. maklumla aku pun tak pernah masuk toy museum. batu feringgi lak just mandi laut ja. this time. aku naik PARASAILING.

PARASAILING tue ape?









first step : wearing that belt.










2nd step:  wear life jackets

baju purple tue tetamu jemputan, cik wani a.k.a tuan belog Choco^miNT.

"wani baru betul kata anak Penang, sebab dia tau jalan. bukan macam tuan blog BABY BOO. nama ja anak PENANG. jalan? hampehhh...






calon ke-3 yang berani menyahut cabaran naik parasailing. YANA ! tuan belog kuma-kuma comel.


penyokong tegar kami bertiga dari tepi. Calon-calon yang terkandas untuk berjuang. haha



last step: sangkut belt yang dipakai dengan tali biru tue. and then time too FLY.....!!!


best2.. sebelum naik, masing-masing dah tinggal wasiat. hehe. baca doa banyak2. gerun. baru naik ja.
"argggggggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhh" suara menjerit kedengaran yer. sampaikan abg dekat belakang tue

"alamak, lupa lak nak sumbat kapas. pekak telinga" hehe.

 gambar tambahan. batu feringgi juga dikenali dengan " foreigner walk". ramai gila mat salleh

 jangan terkejut. dua budak kecik nie pun berani naik PARASAILING. biasalah anak mat salleh. semua diorang nak try !

price = RM 50 sahaja.(selepas dirunding)

 GO AND TRY IT !

HAVE FUN AND HAPPY SCHOOL HOLIDAY!

5 comments:

  1. Salam.

    Err..I will say no, no, no...gayat mak..

    ReplyDelete
  2. plan asal nak g pangkor la..
    PD dah g kan sem lepas.. hik3..

    ReplyDelete
  3. ...cp : lepas naik tak gayat la awak..

    kuma2 comel : hikhikhik silap...malas nak betul kan.. =)

    ReplyDelete
  4. siap boleh runding harga tu..harga asal baper?

    ReplyDelete
  5. fid : tak ingat la...kalau single rasa rm 100, kalau double rm 150...(x sure)

    ReplyDelete