Monday, December 12, 2011

as memory after 3 semester suffering



                                                 Klik untuk tumbesaran ^_^

Scored 5 out of 5! (mood: bangga jap). quiz JPAM jer pun, tue pun nak kecoh. tapi amat bermakna bagi aku yang berhempas pulas selama 3 sem menghabiskan jam kredit. hari sabtu nie adalah kelas aku yang terakhir and after dis i will let go of my uniform. 


Jabatan Pertahanan Awam Malaysia berjaya memecah rekod aku yang tak pernah pergi camping. haishh merana kot. dah la kena wat teknik normal repealing (betul ke aku eja nie?) gasak ajerla.menyeramkan kot!



malam ada on call pulak, dah aku tengah nyenyak tido. pukul 3 PAGI ada test ikatan simpul tali pulak!!! x reti2 nak tunggu esok ke? dah la aku nie memerlukan tido 8 jam. haishhhh.(ekeleh kecoh arr minah nie, normal arr pergi camp macam nie, manja!)




i gonna miss dis uniform. dah la tebal, besar dan sangat la sejuk  apabila memakainya.




tapi yang bagusnya masuk JPAM nie, kami dah da no. anggota and no aku adalah teeettttt (aku tak sure boleh dedahkan ke tak no. tu, so langkah selamat biarlah rahsia ).


Member aku da bagitau, dia cakap kalau dah habis study, and still tunggu kedatangan posting as a teacher yang tak kunjung tiba. aku boleh mintak dengan JPAM nak keja. kerja kerajaan lagi and starting gaji pun aku dengar lebih kurang cikgu gak. tapi.... aku tak sure betul ke tak info tue. yang pasti,end of dis month, i will got my accreditation certificate as a member of JPAM. yeayy! kumpul sijil lagi.


p/s: JPAM best la jugak especially those yang suka kerja outdoor. tak lah terperap dalam office. masuk JPAM, masuk la anda ke hutan, ke lautan, ke institut pengajian and bla...bla...bla....


Thanx taw baca entry nie.. =)

3 comments:

  1. mesti berharga sijil ni.... bagus la kan ada backup sijil utk nak dapat kerja... semoga berjaya... 5 out of 5 !!!!

    ReplyDelete
  2. teringat masa zaman2 PLKN dulu. hehehe

    ReplyDelete
  3. whoaaaaa lamenye tak join aktiviti lasak cemni. dah habes belajar lagilah no chance T.T

    ReplyDelete