Friday, March 11, 2011

word SIMPLE pun boleh jadi gaduhhh..!!!

aku ada mintak tolong otak2 member aku yang kreatif kat facebook buat 1 entry n explain any word drpd perkataan SIMPLE..


contoh:


S: Saya
I: Ingin
M: Masak
P: Pulut
L: Lemak
E: Enak


sapa ada idea bina
S =  
 I =
M =
 P =
 L =
 E =


insan2 yang dipilih nie sebab tgk macam insan2 yang kreatif, especially dak2 sastera tuee... ^_^
 so tolong eyh sape yang da 'ayat power'..
nak masuk contest nie! hehe


**yang lain yang x ditag pun tolong la eyh...


mcm nie la lebih kurang aku post dalam notes facebook.. so jawapan yang diterima amat menggalakkan...hehe


Kuntum Saja
Nak Cakap      :       S - sape..
                                 I - ingat
                                M - mati
                                P  - pahala
                                L  - lebih
                                E  -
 enak

Indie Malaya:       s- saya
                               i-indie
                             m-mana
                              p-pandai
                              L - LORR
                              e- ehehe


DZ'Suju:    Saya Ingin Mencium Pipi Lembut  
                  Engkau.. 
              

 Zulk Bima:      s-sape
                         i-ingin
                       m-menang
                        p-perlu
                        l-lawan
                   ...e-ek?..

Raihan:         S: Saya
                       I: Ingin
                     M: Melancong
                      P: Pakai
                      L: Lancer
                   ...E: Emak


 

Shakina Ameera:   S- saya
                                 I- Insan
                                M- mempunyai
                                P- peribadi
                                L - lemah lembut.
                             ...
E- engkau ada? x kan..

cahaya ain:      s-setiap
                          i-individu
                         m-memang
                         p-perlu
                         l-lakukan
                      ...
e-erobik untuk kurus....
 
 Muhammad Asnawi:   S- saya
                                       I- ini
                                      M- masih
                                      P- perlu
                                       L- leteran
                                    ...
E- emak saya

                                        =.=

 
Asraf Ashravin Ahamad:  S: Syazwan
                                           I: ini
                                           M: mmg
                                           P: paling
                                           L: lembab
                                       ...E: erm...

Syazwan:  kang ade yg kne pelangkong gak nnt..
 
Asraf Ashravin
Ahamad:                S: Syazwan
                                I: ini
                               M: marah
                                P: pulak
                                L: lawak je
                                 ...E: erk...
 
Syazwan :           s-saya
                             i-ini
                           m-marah
                            p-punya
                             l-lain la..
                         ...
e-eeeiiiii..!!
 
Syahir Tajudin:    S : sarbini punye anak
                              I :itu
                            M : malas
                             P : punye
                             L : la
                          ...
E : enn 


aikkk...aku pun kena sekali?? mentang2 bapa aku nama sarbini.. tak leh jadi..xleh jadi..kena lawan balik.. fikir punya fikir..akhirnya aku pun berjaya fire balik guna ayt SIMPLE nie..!! huhu
 
Hidaya Sarbini:  S: Syahir Tajudin
                            I:ingin
                           M:makan
                            P: penumbuk
                            L: laaa
                        ...
E: Eekkkk???


haha..amekk ko.. power tak ayat aku..? hehehe
Tengok, tengok, benda kecik pun boleh gaduh taw! (gaduh2 manja gitue) hehe..
okey back to the topik. ape kehel aku mintak sangat member2 aku tolong sumbang idea nie.  IT IS BECAUSE I'M JOIN DIS CONTEST..!! (KLIK here to join) ^_^




mangsa2 di tag adalah puteri katek, cik bulat dan cik Nelly
Thanxx taw baca entry nie... =) 


4 comments:

  1. s = santau
    i= individu
    m=melalui
    p=posmen,
    l=lovebite,
    e=e-mail.

    ada bran??

    ReplyDelete
  2. gaung = hehe, apa kata awk join contest nie =)

    ReplyDelete