Sunday, March 6, 2011

menantu HANTU..??

takut tak kalau ada family korang dari keturunan hantu? seram and meremang bulu roma kan kalau ada.. kalau pontianak tue lepas kena paku, orang kata fulamak cunn bebb.. tapi kalau lelaki macamne? takkan nak panggil pontianak pulak? hmm....


nie cite satu family and satu hari tue menantu lelaki tengah tengok TV, bapa mertua lak lalu depan. Tiba-tiba kann bapa mertua rebah sambil memegang dada. Apa lagi, kelam kabutlah si menantu. Isteri dan emak mertuanya pun menerkam ke arah bapa mertua sambil pegang-pegang dada bapa mertua.


Bapa mertua tak bergerak-gerak, senyap saja. Bertambahlah gabra semua yang melihatnya. Emak mertua menyuruh menantu mengajar bapa mertua yang di atas ribanya itu mengucap. Dia gabra sangat2 sampai isterinya pun tolak-tolak bahunya suruh cepat lakukan.


Dalam gabra itu, si menantu mendekatkan mulutnya ke telinga bapa mertua sambil berkata:


"Ma Rabbuka! (siapakah Tuhan kamu!).."


Kuat juga dia sebut, hingga terkejut emak mertua bila mendengarnya. Sekaligus si bapa mertua terbangun dan memarahi si menantu.


''aku belum MATI lah! nie bukan menantu tapi HANTU, mengucap pun tak tau ke..''


Thanxx taw baca entry nie.. =)

2 comments:

  1. hehehe adehh sempat plak wat lawakkk....hikhikhik

    meh ke rumah..
    ~oh student!~
    keep in touch ye..♥♥♥

    ReplyDelete
  2. eh?awak budak upsi ke?folow u:)folow me keyh

    ReplyDelete