Sunday, February 6, 2011

Apa itu WANITA ??

ermm aku agak semua orang tau gelaran wanita tue diberi kat golongan orang perempuan yang dah melepasi umur remaja 21 tahun i think... tapi you all tau tak erti wanita tue sebenarnya.


da kecik pown ttup aurat siap baca AL-QURAN lagi...

Aku ada terbaca satu buku nie, 3 main point utama about wanita nie

  • wanita dianggap sebagai fitnah dan musuh andainya dia tidak dididik dan dibentuk menurut acuan islam. (fuhh bahaya gak kaum hawa nie,huhu)

  • wanita juga ujian bagi seseorang lelaki dalam menerajui bahtera kehidupan ke arah kebahagiaan dan kesejahteraan hidup. ( see kejayaan dan kebahagiaan seorang lelaki ada wanita yang support dari belakang taw, so kaum adam jangan abaikan kami okeyh..!! )

  • wanita adalah anugerah ILahi yang istimewa kepada lelaki yang mendambakan kemesraan dan kebahagiaan hidup ( take noted kaum adam, hehe )

fuhh semua kata wanita nie beri kebahagiaan kat kaum laki, tapi all gurl out there jangan la megah sangat ok kalau tak ikut contoh personaliti wanita kat bawah nie ( peringatan untuk aku jugak,huhu )

Asiah adalah simbol teladan bagi wanita beriman yang tetap mempertahankan keimanannya kepada Allah walaupun suaminya FIRAUN

Maryam adalah simbol wanita dalam ibadahnya dan ketinggian darjat ketakwaannya kepada Allah serta mampu memelihara kesucian diri dan kehormatannya (dah makin hilang dalam diri wanita sekarang, huhu).

Khadijah adalah simbol kepada isteri yang setia. ( harap-harap aku boleh ikut pada masa akan dtg ^_^ )

Fatimah adalah simbol anak yang solehah. ( banyak dosa aku dengan parents,)..   :(

harap2 aku dan wanita zaman skunk dapat belajar dan follow personaliti wanita-wanita terbilang nie, insyaallah, amin.

thanxx taw baca entry nie =)

2 comments:

  1. trima kasih2 kerna info hhee~~

    tidak akan daku persia2kan kaum hawa! huhuh
    (best x ayat!? huhuh )

    ReplyDelete
  2. tp yg bnyk msuk neraka pmpuan an??
    yg bnyk msuk syurga pun pmpuan..bhaha

    ReplyDelete