Wednesday, January 19, 2011

UniFoRm JinGGa..!!!

JPA= Jabatan Pertahanan Awam. pernah dgr x? mesti tak pernah kan (bdget semua org xtaw pdahal aku jerr yg bru taw pas msuk JPA).  Aku nk promote JPA nie, maklumlah 3 sem kowt nk kna follow. sekarang baru msuk sem 2. JPA nie badan uniform sukarela yg suka bantu org, ala sng cite sbg tugas penyelamat.

Best tuhh best gak laa sbb ramai boyszzz boleh cuci-cuci mata..ahakkzzz.. tp yg agak kurengg kn pkaian dia laa.Dh la kaler ORANGE..mantul lak tuhh nsb bek aku suka kaler terang2,tali penggang punya la tebal, kasut bot ala-ala MCDONALDS..(lapoo la ice cream mc flurry..t.malim xda mcd..huhuhu)


tadaa..nie la uniform JPA (hodoh kn?)

okey sekarang lets talk about the activities. JPA nie sama jerr dengan badan uniform yang lain, sah2 ada kawad kaki..euwwww aku paling benci kawad. respect la sape yg minat kawad. Masa cuti sem arituh JPA ada la pertandingan kawad kaki dekat UITM Shah Alam, well aku dan member baik aku yang kt atas nie (nama dia meina..!! hye meina!) of course la kami x pergi. Alasan ada kenduri kahwin la ada itu laa ada ini laa tp main utama CUTI SEM PENDEK LA 3 MINGGU JERR KOWT. tak sanggup kami nak KORBAN kan masa cuti. betul x?

Yang bagusnya psl JPA nie, kami belajar mcm2 cara ikatan, ikatan buku sila ( ikatan utama), balutan luka di kepala, dagu, tangan, kaki. pendek kata semua bahagian yang cedera la kami balut.

nie la ikatan buku sila!!    



aku nyer balutan kepala n meina balutan dagu!

Ini jerr sedikit sebanyak info pasal JPA, kalau nk tau apa yg kami belajar g, JOIN laa. Owh haa, uniform kami berharga RM 210 ( mahal gilak! )


1 comment:

  1. ..c0melll la kwan awkkk 2..hihihi...awk pown ok jgk...kim slam kt dye...

    ReplyDelete