Thursday, January 20, 2011

PeSta PeNaNg SUNGAI NIBONG

Firstly, sure2 pesta nie buat kt penang. Aku rasa semua orang pernah dengar kn pasal pesta penang nie? Kalau tak pernah, mai ceq nk habaq serba serbi pasai pesta nihh ( kuar da loghat utara aku) ^_^


Pesta nie buat kt Penang (area dlm pulau tau nama tempat dia Sg.Nibong) sebulan sekali ja, setiap bulan 12 ( 1 disember sehingga hujung tahun ). Time dia malam jerr okey, siang2 semua orang g kerja (pandai gila timing, so kalau anak dara tak ada kat rumah tu, tau la nak cari ktner!).Yeah of course kena bayar duit pintu masuk, kalau tak silap aku AdulT (RM 3) dan ChilDren (RM 1).Murah jerr, so tak perlu nak menabung setahun nak pergi pesta eyhh..


Kat dalam pesta tuu mcm-mcm ada (trademark astro). Kedai makan, kedai baju, kedai tudung, kedai beg, kedai kereta motor, kedai makanan segera, gerai makan, kedai KARPET, pameran, konsert dan port yang paling aku suka mesti laa ENTERTAINMENT PLACES.!


Aku tau kalau sesiapa masuk confirm2 rambang mata laa. Semua barang nak beli. tapi aku suggest kalau nak shopping kat dalam tuh baik pergi nk dekat2 hujung tahun bila pesta dah nak tutup. Sebab time tuhh, fulamak sales gilak! Bayangkan TikaR Getah 3 gulung RM50 jerr. Tu baru tikar, belum lagi shawl-shawl yang cun melatop.


Korang mesti nak tengok environment pesta kan? tapi aku tak tangkap gambar banyak sangat la. (Gambar tempat mainan jerkk aku snap..huhu)





    yang ini 'bumper jumping', dia akan lompat masuk dalam kolam air


            ini dari sudut tepi 'bumper jumping' =)


errr..lupa la nama permainan nie apa, sorry! =(


Permainan atas bila dia dh start.. makkkkkk nak turun.!!


 X-coaster adik-beradik roller coaster, tapi dalam bentuk cup, laju gila, sentap dada!


                Buaian versi budak2, klu yg adult pown ada (sama mcm kt Genting highland )


 haa..nie la Valtex! game yang paling dangerous n tinggi sekali (aku dh naik, bangga oo.!)


eleyhh KL ngn melaka sibuk jerr nak bagitau diorang da 'eye on malaysia', penang dah da lama, x kecoh pown  ^_^


Ini jer la picture2 yg aku snap, sebenarnya banyak lagi games kt sana, ada challenger, tristar (sotong), rumah hantu (roller coaster), bumper car, race motor versi bdk, tempat2 yang boleh dapat teddy bear ( tikam2 ) hehe, errr apa lagi eyh. Banyak sangat la tak ingat dah. Datang la Penang! Kalau dah sampai ke oversea (lepas seberang jambatan pulau pinang) roger2 la aku. Mana tau boleh jadi tourist guard korang kerr? (budget ada kat penang sekarang).

Opps lupa nak bagitau, model-model kat atas tuhh semuanyer kazenns i.. aziemah, amirah, athirah dan aqilah. pape pown sobb..sobb..sobb.. gambar aku xda pown. Sebab tuhh aku tak suka jadi cameraWOMEN. sedih nie..sedih nie.. nak balik menangis kat katil laa.. bye2!! (huaaaaaa... ngah nanges sambil tumbuk2 bantal)


3 comments:

  1. hahah..kesian pic ta de. Dulu tym dok penang pernah pergi 2 3 kali..best jugak macam-macam ada. Naik 'top gun' sekali terus tobat tanak naik dah.hehe 'Valtex' (rasa-rasanya vortex) memang paling scary. followed by 'chalengge'..hehehe

    ReplyDelete
  2. a'ah la.. vortex, hikhikhik malu suda. saya try top gun dulu baru naik vortex, rasa mcm g tali gantung jerr.huhu

    ReplyDelete
  3. vortex xbez sgt arrr,x mencabar lgsg,bek nek challanger ke top gun ke lg best,terasa gayat dy tuh!

    ReplyDelete