Monday, January 31, 2011

Fuhh... nasib baekk..

Alhamdulilah dah selamat sampai penang 2 hari lepas. Dah dekat sebulan diperantauan, kerinduan dah tinggi bak gunung everest. (perghh ayat aku tak bole blahh)hehehe..

sebenarnya ada kisah di sebalik keriangan aku nak otw nak balik penang nie. Sedih gila member2 aku semua balik dulu. padahal aku la selalu org first angkat kaki chaww dulu... ishhh mana boleh diorang balik dulu. frust nie..frust nie..

Dah la paling last, balik hari sabtu lak tuhh, bas aku dijadualkan berlepas kul 8 pagi..!! you know what? its to early to wake up.... nak dijadikan cite aku terlajak tido PUKUL 7.30!!!! makk aiii, left than half an hour.. macamna aku nak wat nieyhhh.. aku bangun pun coz pakcik teksi col aku..!

''adik da katner nie? pakcik ada kt bawah dah''
''alamak,pakcik saya baru bangun tido jer nie, dh la bas kul 8''
''pakcik dah sampai nie, adik turun sekarang boleh tak?''

alahai pakcik nie, kan aku dah cakap aku baru bangun tido,
takkan aku nak terjah teksi pakcik tuu dengan baju tido aku yang kiut miut nieyhh,.. haishhh, so dengan sopannya

''tak pa la pakcik, saya minta maaf sangat2..memang tak sempat la nak turun sekarang''

habis dah satu bab.. kesian pakcik, penat2 jer datang. padan muka aku dah taw bas pukul 8, gatal tido lewat. Nasib baik aku ABC (Allah Bagi Cuti, hehe)

Dengan sepantas larian pecut sukan olimpik aku bersiap, mandi entah bersih ke tak.. ( baru aku taw maksud mandi kerbau macamne, huhu )

aku dah siap kul 7.45...lagi 15 minitt dorhh.. aku capai hp sony aku yang cunn warna putih tuhh n col semua no teksi yang ada kecuali pakcik td. malu kowt pakcik taw muka aku yang mana. ^_^
dan2 dia cancel nak wat menantu..hehehe

tp malangnya satu pun tak dijawab.. aishh mana teksi2 nie, semua membuta lagi ke pagi2.. debaran dada hanya tuhan jer taw.. dup..dap..dup..dapp..

argghhh peduli la, aku turun jerla bawah. mana taw kowt2 da teksi sapu tunggu kat bawah. dengan hati yang pasrah dan penuh mengharap aku turun.

eyhh..da student start kereta la, ishhh malunya nak mintak tumpang..arghhh lantakla janji aku dapat balik.
dengan muka malu dan blushingnyer aku ketuk tingkap sorang akak tuhh


                            macamnie la muka aku lebih kurang time cakap ngn kakak tuhh..!! hehe


'' ermmm..kakak boleh tolong hantarkan saya pergi stesen bas tak? pakcik teksi baru col tadi bagitaw tak boleh nak datang amek..''

amekk kau, pagi2 dah menipu.. nasib laa nak balik punya pasal. errrr kakak yang tumpangkan aku kalau terbaca blog nie

saya betul2 nak mintak maaf,tak terniat pun nak menipu.. ampun! ampun! =)

Sampai2 ja stesen, bas MAHLIGAI masih disitu, aku pun salam2 dengan kakak dalam kereta tuhh sambil hulur RM5, well kena la amek hati.. takkan nak wat dunno jer kan? kan?
Apa lagi..terkejar-kejar la aku dapatkan bas kesayangan


                                                 cepat..cepat..bas nak gerak dah!!!

Akhirnya berjaya gak aku naik bas double dackerr tue, sit 18A. 29 Januari 2011 on my brother in law bufday, aku telah mulakan hari ku dengan indah sekali... hehehe

6 comments:

  1. hahaha... shengal..
    nsb baik x mmpi yg ko da naik bas atas katil..
    haha.. -yana-

    ReplyDelete
  2. kalau betul aku mimpi ats katil..meraung aku kt t.malim..huhuhu

    ReplyDelete
  3. hehe kalau tak ada cabaran macam tu tak best jugak kan hidup :)

    ReplyDelete